Известие

Collapse
No announcement yet.

Сензора на съединителя - размишления

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
    На практика, това е един постоянно отворен контакт, който се затваря с натискането на съединителя. Част е от група "сенсори", следящи състоянието на автомобила / на место ли е, движи ли се, на къде и с каква скорост/. Това помага на ЕКУ-то да избере максимално подходящ режим за силовия агрегат. Функцията, която обсъждате е "защита" от неумело боравене с педалите и предавките, и намалява натоварването/ до някъде/ на съединителя и синхронизаторите при неумело шофиране. Ако прекалено дълго се задържи съединителя, оборотите отиват на нивото на празния ход, за да не изгасне двигателя.
    Нормално каращите не усещат влиянието на тази функция.
    Лично аз, по стар навик, сменям предавките с "двойно амбриране".
    Защо мислиш, че двигателя ще изгасне на празен ход? И каква е ролята на маховика тогава?
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
      Защо мислиш, че двигателя ще изгасне на празен ход? И каква е ролята на маховика тогава?
      Нещо не си ме разбрал.
      Функцията сваля оборотите под тези на празния ход и ако ги задържи там повече от определено време, двигателят ще изгасне.
      Точно за това, след изминаването на това "критично" време и задържан съединител, ЕКУ-то връща оборотите на ниво "празен ход".
      Маховикът не е perpetuum mobile.
      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

      Comment


      • #63
        Май никой до сега не е уцелил, или поне нито едно от предположенията не звучи смислено. Защо ще падат оборотите под празен ход? Ако целта е гладко превключване, то трябва да паднат на оборотите за следващата предавка. Ако пък било "изключвало дюзите" или не знам си какво, то тогава двигателя не трябва да реагира изобщо при натиснат съединител и подаване на газ. Според мен колите от тая ера далеч не са толкова умни, че да предвиждат и коригират неправилно превключване от страна на шофьора или подобни.


        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение
          Май никой до сега не е уцелил, или поне нито едно от предположенията не звучи смислено. Защо ще падат оборотите под празен ход? Ако целта е гладко превключване, то трябва да паднат на оборотите за следващата предавка. Ако пък било "изключвало дюзите" или не знам си какво, то тогава двигателя не трябва да реагира изобщо при натиснат съединител и подаване на газ. Според мен колите от тая ера далеч не са толкова умни, че да предвиждат и коригират неправилно превключване от страна на шофьора или подобни.
          Умни са, колкото програмиращият ги.
          Ако включиш предавка и не подадеш веднага газ, къде отиват оборотите?
          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

          Comment


          • #65
            Това което четете из другите форуми и се опитвате да докажете тук е напълно безмислено, скъпо и сложно за изпълнение, според мен не е необходимо.
            Като натиснеш съединителя с машинка или без, оборотите си падат до минималните плавно и си стоят там.
            Това което знам със сигурност е автопилот и блокиране на запалване, друга смислена версия няма.
            Ако някой открие официално обяснение, а не писано по форумите от специалисти, ще се радвам да прочета.

            ---------- Post added at 10:15 ---------- Previous post was at 10:13 ----------

            Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
            Умни са, колкото програмиращият ги.
            Ако включиш предавка и не подадеш веднага газ, къде отиват оборотите?
            При колите които си карал някога, без компютър, къде отиват оборотите?
            Движенията които правиш с педалите при превключване на скорост в движение и при потегляне от място са едни и същи.
            Не знам дали го осъзнавате
            Last edited by lordliness; d.m.y г., 10:17.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение
              Май никой до сега не е уцелил, или поне нито едно от предположенията не звучи смислено. Защо ще падат оборотите под празен ход? Ако целта е гладко превключване, то трябва да паднат на оборотите за следващата предавка. Ако пък било "изключвало дюзите" или не знам си какво, то тогава двигателя не трябва да реагира изобщо при натиснат съединител и подаване на газ. Според мен колите от тая ера далеч не са толкова умни, че да предвиждат и коригират неправилно превключване от страна на шофьора или подобни.
              Написал съм "изключва за миг", а не изключва въобще. В действителност не се изключват , а се коригира сместа за по-ниски обороти.
              Колкото до това, че при натиснат съединител на празен ход и на място оборотите падат, не е вярно. Както и това да предпазват от неправилно превключване

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                Това което четете из другите форуми и се опитвате да докажете тук е напълно безмислено, скъпо и сложно за изпълнение, според мен не е необходимо.
                Като натиснеш съединителя с машинка или без, оборотите си падат до минималните плавно и си стоят там.
                Това което знам със сигурност е автопилот и блокиране на запалване, друга смислена версия няма.
                Ако някой открие официално обяснение, а не писано по форумите от специалисти, ще се радвам да прочета.

                ---------- Post added at 10:15 ---------- Previous post was at 10:13 ----------


                При колите които си карал някога, без компютър, къде отиват оборотите?
                Движенията които правиш с педалите при превключване на скорост в движение и при потегляне от място са едни и същи.
                Не знам дали го осъзнавате
                При колите, без компютър, оборотите също падат първо под тези на празния ход и след това отиват на нивото на празния ход, ако не си на предавка и с отпуснат съединител. Този процес там се влияе от чисто механичната "реактивност" на системата.
                Движенията са единтични, но интензивността им е различна.
                Все едно да сравняваш, га си връз мацката и га тя е отгоре Движенията са еднакви, ма кефа е различен
                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                Comment


                • #68
                  Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                  Написал съм "изключва за миг", а не изключва въобще. В действителност не се изключват , а се коригира сместа за по-ниски обороти.
                  Колкото до това, че при натиснат съединител на празен ход и на място оборотите падат, не е вярно. Както и това да предпазват от неправилно превключване
                  Че то и да върнеш газта без да бараш съединителя пак се "изключват за миг", даже за два

                  Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                  Умни са, колкото програмиращият ги.
                  Ако включиш предавка и не подадеш веднага газ, къде отиват оборотите?
                  Отиват на празен ход, да падат под тях не е нормално, а и няма никаква логика.


                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение
                    Че то и да върнеш газта без да бараш съединителя пак се "изключват за миг", даже за два


                    Отиват на празен ход, да падат под тях не е нормално, а и няма никаква логика.
                    Да,падат само, ако е повредена колата, някоя клатеща 156 1,8

                    ---------- Post added at 10:52 ---------- Previous post was at 10:48 ----------

                    Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                    При колите, без компютър, оборотите също падат първо под тези на празния ход и след това отиват на нивото на празния ход, ако не си на предавка и с отпуснат съединител. Този процес там се влияе от чисто механичната "реактивност" на системата.
                    Движенията са единтични, но интензивността им е различна.
                    Все едно да сравняваш, га си връз мацката и га тя е отгоре Движенията са еднакви, ма кефа е различен
                    Твърде несериозно обяснение.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение
                      Отиват на празен ход, да падат под тях не е нормално, а и няма никаква логика.
                      Ми не. Падат, докато зацепиш съединителя, после скачат до ниво, съответстващо на скоростта, с която се движи колата и ако продължаваш да не подаваш газ, пак падат под тези за празен ход и чак тогава ЕКУ-то прави корекция и ги връща на нивото на празния ход.

                      ---------- Post added at 10:58 ---------- Previous post was at 10:55 ----------

                      Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                      Да,падат само, ако е повредена колата, някоя клатеща 156 1,8

                      ---------- Post added at 10:52 ---------- Previous post was at 10:48 ----------



                      Твърде несериозно обяснение.
                      Падат на абсолютно всички. Друг е въпросът за колко и с колко и дали се усеща.
                      И кво му е несериозното. Примерът ли?
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение
                        Че то и да върнеш газта без да бараш съединителя пак се "изключват за миг", даже за два
                        Ти си тук май само да се чешеш де не те сърби. какво общо има написаното от теб с дискутираното

                        ---------- Post added at 11:18 ---------- Previous post was at 11:15 ----------

                        Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                        Ми не. Падат, докато зацепиш съединителя, после скачат до ниво, съответстващо на скоростта, с която се движи колата и ако продължаваш да не подаваш газ, пак падат под тези за празен ход и чак тогава ЕКУ-то прави корекция и ги връща на нивото на празния ход.

                        ---------- Post added at 10:58 ---------- Previous post was at 10:55 ----------



                        Падат на абсолютно всички. Друг е въпросът за колко и с колко и дали се усеща.
                        И кво му е несериозното. Примерът ли?
                        Друже, кажи им да подадат газ до 4500 и да отпуснат педала, След това да кажат какво са забелязали вместо да си чешат езиците за тоя що ДУХА

                        Comment


                        • #72
                          Колеги не знам колко е нормално след изключване от скорост да падат оборотите под нормалните за прзния ход и след това да отиват там, но след премахването на машинката колата не ги прави тея мизерии и след изключване от скорост оборотите падат и заковават на 850. Това се случва само в движение, тоест на място при форсиране и със и без машинка, оборотите си заковават, което няма никаква логика освен ако не е свързано с движението на колата и това, че сигурно отчита рязък спад в оборотите по време на движение и компара прави някакви шашми. Друго не ми идва на ум.

                          П.С. падането на оборотите при изключване се усещат като карам по по-гладък път като моментно притрисване.
                          Fiat Bravo II 1.4 16v

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                            Ми не. Падат, докато зацепиш съединителя, после скачат до ниво, съответстващо на скоростта, с която се движи колата и ако продължаваш да не подаваш газ, пак падат под тези за празен ход и чак тогава ЕКУ-то прави корекция и ги връща на нивото на празния ход.

                            ---------- Post added at 10:58 ---------- Previous post was at 10:55 ----------



                            Падат на абсолютно всички. Друг е въпросът за колко и с колко и дали се усеща.
                            И кво му е несериозното. Примерът ли?
                            Щом колите без машинки вървят безпроблемно, значи не е необходимо.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #74
                              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                              Ти си тук май само да се чешеш де не те сърби. какво общо има написаното от теб с дискутираното
                              Друже, отговарям на написаното от теб, следователно, какво общо има тъпотията за дюзите с дискутираното?


                              Comment


                              • #75
                                А дали при спускане по наклон и на скорост да търси дали съединителя е отпуснат за да включи икономичен режим, т.е. спира горивото ? Преди време беше дискутирано на ТС моторите, по-старите потребители може би ще се сетят. Та явно се замотва за момент поради някаква причина и затова пропадат оборотите, съответно когато съединителя е натиснат не опитва да влиза във въпросния режим и всичко изглежда нормално.
                                Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                                Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                                Горе главата, нищо че е празна...

                                Comment

                                Working...
                                X