Първоначално публикувано от myato
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Сензора на съединителя - размишления
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеЗащо мислиш, че двигателя ще изгасне на празен ход? И каква е ролята на маховика тогава?
Функцията сваля оборотите под тези на празния ход и ако ги задържи там повече от определено време, двигателят ще изгасне.
Точно за това, след изминаването на това "критично" време и задържан съединител, ЕКУ-то връща оборотите на ниво "празен ход".
Маховикът не е perpetuum mobile.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Май никой до сега не е уцелил, или поне нито едно от предположенията не звучи смислено. Защо ще падат оборотите под празен ход? Ако целта е гладко превключване, то трябва да паднат на оборотите за следващата предавка. Ако пък било "изключвало дюзите" или не знам си какво, то тогава двигателя не трябва да реагира изобщо при натиснат съединител и подаване на газ. Според мен колите от тая ера далеч не са толкова умни, че да предвиждат и коригират неправилно превключване от страна на шофьора или подобни.
Comment
-
Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщениеМай никой до сега не е уцелил, или поне нито едно от предположенията не звучи смислено. Защо ще падат оборотите под празен ход? Ако целта е гладко превключване, то трябва да паднат на оборотите за следващата предавка. Ако пък било "изключвало дюзите" или не знам си какво, то тогава двигателя не трябва да реагира изобщо при натиснат съединител и подаване на газ. Според мен колите от тая ера далеч не са толкова умни, че да предвиждат и коригират неправилно превключване от страна на шофьора или подобни.
Ако включиш предавка и не подадеш веднага газ, къде отиват оборотите?Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Това което четете из другите форуми и се опитвате да докажете тук е напълно безмислено, скъпо и сложно за изпълнение, според мен не е необходимо.
Като натиснеш съединителя с машинка или без, оборотите си падат до минималните плавно и си стоят там.
Това което знам със сигурност е автопилот и блокиране на запалване, друга смислена версия няма.
Ако някой открие официално обяснение, а не писано по форумите от специалисти, ще се радвам да прочета.
---------- Post added at 10:15 ---------- Previous post was at 10:13 ----------
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеУмни са, колкото програмиращият ги.
Ако включиш предавка и не подадеш веднага газ, къде отиват оборотите?
Движенията които правиш с педалите при превключване на скорост в движение и при потегляне от място са едни и същи.
Не знам дали го осъзнаватеLast edited by lordliness; d.m.y г., 10:17.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщениеМай никой до сега не е уцелил, или поне нито едно от предположенията не звучи смислено. Защо ще падат оборотите под празен ход? Ако целта е гладко превключване, то трябва да паднат на оборотите за следващата предавка. Ако пък било "изключвало дюзите" или не знам си какво, то тогава двигателя не трябва да реагира изобщо при натиснат съединител и подаване на газ. Според мен колите от тая ера далеч не са толкова умни, че да предвиждат и коригират неправилно превключване от страна на шофьора или подобни.
Колкото до това, че при натиснат съединител на празен ход и на място оборотите падат, не е вярно. Както и това да предпазват от неправилно превключване
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеТова което четете из другите форуми и се опитвате да докажете тук е напълно безмислено, скъпо и сложно за изпълнение, според мен не е необходимо.
Като натиснеш съединителя с машинка или без, оборотите си падат до минималните плавно и си стоят там.
Това което знам със сигурност е автопилот и блокиране на запалване, друга смислена версия няма.
Ако някой открие официално обяснение, а не писано по форумите от специалисти, ще се радвам да прочета.
---------- Post added at 10:15 ---------- Previous post was at 10:13 ----------
При колите които си карал някога, без компютър, къде отиват оборотите?
Движенията които правиш с педалите при превключване на скорост в движение и при потегляне от място са едни и същи.
Не знам дали го осъзнавате
Движенията са единтични, но интензивността им е различна.
Все едно да сравняваш, га си връз мацката и га тя е отгореДвиженията са еднакви, ма кефа е различен
Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеНаписал съм "изключва за миг", а не изключва въобще. В действителност не се изключват , а се коригира сместа за по-ниски обороти.
Колкото до това, че при натиснат съединител на празен ход и на място оборотите падат, не е вярно. Както и това да предпазват от неправилно превключване
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеУмни са, колкото програмиращият ги.
Ако включиш предавка и не подадеш веднага газ, къде отиват оборотите?
Comment
-
Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщениеЧе то и да върнеш газта без да бараш съединителя пак се "изключват за миг", даже за два
Отиват на празен ход, да падат под тях не е нормално, а и няма никаква логика.
---------- Post added at 10:52 ---------- Previous post was at 10:48 ----------
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеПри колите, без компютър, оборотите също падат първо под тези на празния ход и след това отиват на нивото на празния ход, ако не си на предавка и с отпуснат съединител. Този процес там се влияе от чисто механичната "реактивност" на системата.
Движенията са единтични, но интензивността им е различна.
Все едно да сравняваш, га си връз мацката и га тя е отгореДвиженията са еднакви, ма кефа е различен
Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщениеОтиват на празен ход, да падат под тях не е нормално, а и няма никаква логика.
---------- Post added at 10:58 ---------- Previous post was at 10:55 ----------
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеДа,падат само, ако е повредена колата, някоя клатеща 156 1,8
---------- Post added at 10:52 ---------- Previous post was at 10:48 ----------
Твърде несериозно обяснение.
И кво му е несериозното. Примерът ли?Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщениеЧе то и да върнеш газта без да бараш съединителя пак се "изключват за миг", даже за два
---------- Post added at 11:18 ---------- Previous post was at 11:15 ----------
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеМи не. Падат, докато зацепиш съединителя, после скачат до ниво, съответстващо на скоростта, с която се движи колата и ако продължаваш да не подаваш газ, пак падат под тези за празен ход и чак тогава ЕКУ-то прави корекция и ги връща на нивото на празния ход.
---------- Post added at 10:58 ---------- Previous post was at 10:55 ----------
Падат на абсолютно всички. Друг е въпросът за колко и с колко и дали се усеща.
И кво му е несериозното. Примерът ли?
Comment
-
Колеги не знам колко е нормално след изключване от скорост да падат оборотите под нормалните за прзния ход и след това да отиват там, но след премахването на машинката колата не ги прави тея мизерии и след изключване от скорост оборотите падат и заковават на 850. Това се случва само в движение, тоест на място при форсиране и със и без машинка, оборотите си заковават, което няма никаква логика освен ако не е свързано с движението на колата и това, че сигурно отчита рязък спад в оборотите по време на движение и компара прави някакви шашми. Друго не ми идва на ум.
П.С. падането на оборотите при изключване се усещат като карам по по-гладък път като моментно притрисване.Fiat Bravo II 1.4 16v
Comment
-
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеМи не. Падат, докато зацепиш съединителя, после скачат до ниво, съответстващо на скоростта, с която се движи колата и ако продължаваш да не подаваш газ, пак падат под тези за празен ход и чак тогава ЕКУ-то прави корекция и ги връща на нивото на празния ход.
---------- Post added at 10:58 ---------- Previous post was at 10:55 ----------
Падат на абсолютно всички. Друг е въпросът за колко и с колко и дали се усеща.
И кво му е несериозното. Примерът ли?Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеТи си тук май само да се чешеш де не те сърби. какво общо има написаното от теб с дискутираното
Comment
-
А дали при спускане по наклон и на скорост да търси дали съединителя е отпуснат за да включи икономичен режим, т.е. спира горивото ? Преди време беше дискутирано на ТС моторите, по-старите потребители може би ще се сетят. Та явно се замотва за момент поради някаква причина и затова пропадат оборотите, съответно когато съединителя е натиснат не опитва да влиза във въпросния режим и всичко изглежда нормално.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
Comment